mindfulnessmamma

Trädstammar och kvällsluft

Kategori: Må bra



En uppfriskande promenad i den sköna men ganska kyliga kvällsluften.



Kvällssol som belyste trädtopparna och i all sin enkelhet och prakt
är de riktigt vackra där de längtar efter värme och mera vår.



Jag passerade björkar och fångades återigen av deras trädstammar.
Jag kommer aldrig att glömma mitt återuppvaknande för att inte säga uppvaknande,
när jag plötsligt såg omvärlden på ett nytt sätt,
när det lilla visade sig för mig som det stora och det som då
var särskilt starkt och häpnadsväckande var just björkarnas trädstammar.
Aldrig hade jag tidigare verkligen lagt märke till hur de ser ut,
alltså verkligen låtit mig fångas av deras fläckighet i deras mönster.

Tack till kvällsluft och trädstammar,
trädkronor och isande promenadvägar-
piggare, gladare och mer grundad än innan kvällens möte med er.

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2012-04-06 | 10:58:51
    Bloggadress: http://husetpaon.blogspot.com

    ja tänk vilka krafter som.finns i naturen och vilken energi dem kan väcka inom en! :) Hafva är sannerligen en liten karamell. Kan rekommendera böckerna om Ingrid också till yngre barn.

Kommentera inlägget här: