mindfulnessmamma

Hemmaeftermiddagar

Kategori: Barn och familjeliv



Åh, så jag uppskattar hemmaeftermiddagar som börjar med att jag kan ta emot barnen när de slutar skolan för att sedan åka hem och servera mellanmål i lugn och ro. Hemma njuter barnen av rejäla mellanmål och är alltid hungriga efter skoldagen, medan de på fritids tycks äta väldigt sparsamt. Det händer att de kommer hem och endast har ätit någon apelsinklyfta och druckit vatten vilket jag tycker är på tok för lite för ett växande barn.

Att i lugn och ro pyssla på med hemmagöromål under eftermiddagen är något jag verkligen uppskattar och har kommit igång såväl med tvätt som att gå igenom tidningshögar som gömmer sig till höger och vänster.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2012-04-17 | 16:16:23
    Bloggadress: http://emelieooo.blogg.se/

    Sv: Jo jag försöker att njuta istället för att räkna kalorier, vill inget hellre. Men det är kontrollen som tar över..

Kommentera inlägget här: