mindfulnessmamma

Heja volontärer!

Kategori: Ätstörningar



Ibland känner jag mig sådär extra glad och stolt över det jobb som alla volontärer inom Riksföreningen Anorexi/Bulimi-kontakt gör. I torsdags var en sådan dag när Luleås lokalavdelning startade sin första anhöriggrupp. Jag känner mig så glad och stolt över att vi nu är igång med även den verksamheten.

Var och en av er alla volontärer runt om i landet är så värdefulla. Trots att vi är en förening med medlemmar och aktiva runt om i hela landet och jag bara jobbar nära ett fåtal rent geografiskt sett, känner jag en stor värme och gemenskap med ett helt gäng aktiva i landet.

Heja volontärer och alla som på ett eller annat sätt bidrar i föreningen! För övrigt tycker jag det är stort och så bra med alla människor som bidrar på olika sätt i olika föreningar som jobbar för människors hälsa och en bättre värld.

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2012-04-16 | 12:00:46
    Bloggadress: http://husetpaon.blogspot.com

    Ja Hejja alla fantastiska volotärer inom alla sorters föreningar och grupper, vilket superjobb ni gör! I ett allt kallare samhälle där människor allt mer lämnas ensamma och utan stöd behövs allt fantastiskt arbete ni gör och kanske vi alla tillsammans kan bygga upp en värld fylld av värme och omsorg.

  • Marion säger:
    2012-04-16 | 21:12:24
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Jag suger åt mig av alla fina ord som en svamp,

    Att vara volontär ger även mig en hel del

    Likväl som jag hjälper och stöttar andra.

Kommentera inlägget här: