mindfulnessmamma

Frisk och fri

Kategori: Frisk och fri


För ett tag sedan skrev jag om uppslaget jag hade till bloggen, att skriva om olika saker på temat frisk och fri. Alltmer reflekterar jag över detta i vardagen, hur det faktiskt ter sig att vara just frisk och fri. Det blir många gånger så påtagligt vad detta handlar om för mig idag och det är inte sällan kontrasten blir så stor från förr och friskheten och friheten så väldigt tydlig. Det är precis som att jag ibland kikar på mig själv utifrån i den situation jag befinner mig i och betraktar det som sker. Samtidigt som jag blickar bakåt och minns känner jag i hela min kropp hur det faktiskt är att leva på ett helt annat sätt.

Jag blir ofta också påmind om att det faktiskt går att lämna en ätstörning bakom sig, tillfriskna, lära sig leva med det som finns i bagaget och acceptera sig själv som man är i det friska livet i frihet. Det kan ta tid att acceptera det som faktiskt var och att också förlåta sig själv för hur det var, för naturligtvis finns det saker och ting i sjukdomshistorien som hände som jag helst hade önskat inte fanns med i min historia. Men det som skett har skett och det enda jag kan påverka idag är hur jag ska förhålla mig till det och hur jag vill ha det idag.

I och med detta inlägg påbörjar jag en ny kategori i min blogg, nämligen en kategori med namnet frisk och fri.




KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-04-18 | 10:13:50
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Härligt och peppande och jag är som du fullt övertygad om att du har helt rätt!!

Kommentera inlägget här: