mindfulnessmamma

En stunds stillhet

Kategori: Mindfulness


Det behövs stundtals en aning större självdisciplin än vanligt för att ge sig själv det man behöver. Jag vet vad jag mår bra av, men ändå glider tråden jag följer ur mina händer. Ibland tappar jag ändå taget, bara vet hur jag borde göra men låter ändå dag efter dag gå utan att ge mig själv det jag mest av allt skulle behöva.

Ikväll bestämde jag mig för att ge mig själv en stund i stillhet, en mindfulnessövning eller meditation av något slag. Jag plockade fram en av skivorna jag gillar bäst-tomt fodral. Då tog jag fram en annan-tomt fodral. Förstod fort att skivorna nog ligger i den gamla datorn som vi numera kopplat ur och alltså var det ingen snabb sak att få ut de skivorna.

Jag beslöt mig för att välja något annat ikväll och ta itu med dessa skivor vid ett senare tillfälle.



Jag provade den här guidade meditationen fyllld med ljud av vågor för första gången. Verkligen avslappnande och fick mig att landa efter en dag som snurrat på i ett ganska snabbt tempo.


Kommentera inlägget här: