mindfulnessmamma

Skrivet av Linda Lampenius...

Kategori: Må bra


Jag kikar regelbundet in på Linda Lampenius blogg och idag läste jag ett inlägg som handlar om ätstörningar. Hon skriver bland annat:

I och med att jag själv varit anorektiker/ortorektiker/bulimiker 23 år av mitt liv, vet jag väldigt mycket om dessa sjukdomar. Det är väldigt sorgligt att de flesta tror att man är ätstörd endast då man väger så lite, att alla benpipor är synliga under ett torrt lager av hud. Sanningen är att de flesta som lider av en ätstörning ser väldigt normala ut.

Jag är väldigt glad över att Linda lyfter fram den här myten i strålkastarljuset. Att det alltid syns på en person att hon/han har en ätstörning är en stor, stor myt! Tvärtom-det allra vanligaste är faktiskt att det inte syns utan på att någon har en ätstörning.

Linda berättade öppenhjärtigt i TV för ett tag sedan om sina ätstörningar i programmet Det blir bättre. Hon är ett av alla levande exempel på att det går att bli frisk och fri, till och med när man som Linda varit sjuk så väldigt länge.

Kommentera inlägget här: