mindfulnessmamma

Om att göra det lätt för sig

Kategori: Barn och familjeliv


Det kan vara riktigt skönt att ibland göra det lätt för sig. Lite enklare bara. Lite smidigare.

Idag hämtade jag barnen direkt efter skolan slutade, åkte hem för att äta mellanmål och sedan vidare mot badhuset. Det var så väldigt lugnt och skönt på badet den här eftermiddagen. Det blev en ganska lång badstund med efterföljande härlig bastu med fruktstund som vanligt.

Efteråt var det dags för en liten handling på ICA.



På väg dit när vi passerade pizzerian fick jag frågan om vi kunde köpa pizza, varpå jag var snabb att svara nej. Därför förstod jag förvåningen och reaktionen "Får vi?" när jag sekunderna efter frågade om de ville välja sig en pizza att dela på. Så fick det i alla fall bli, även om mina planer från början var några andra. Fredagslyx för barnen och så även för mig! Mindre tid i köket och mer tid för varandra!

Det kan vara riktigt skönt att ibland göra det lätt för sig. Kanske är just detta en del av duktighet i ordets rätta bemärkelse. Ja, jag tror minsann det.

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2011-09-16 | 21:32:22
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Det gjorde ni helt rätt i. Det är inte alls fel att hämta en pizza ibland. Mysig fredag!

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-09-16 | 22:28:39

    Ja, en jättemysig och finfin fredag har det varit!

Kommentera inlägget här: