mindfulnessmamma

Henrik Rydström bloggar...

Kategori: Må bra


Henrik Rydström, lagkapten i allsvenska Kalmar FF och samhällsdebattör, krönikör och bloggare, bloggar just idag om något så viktigt om ät- och träningsstörningar, i synnerhet hos killar/män. 

Det är inte enkelt att vara människa. I synnerhet inte ung människa i ett samhälle som översvämmas med krav och förväntningar.Det är så dubbelbottnat.
För å ena sidan är det krav och förväntningar som får oss att vilja bli bättre och som också gör oss bättre.
Å andra sidan är det krav och förväntningar som kväver oss.

Och jag är någon som kanske också skapar ett manligt tryck. För jag har poserat i bar överkropp med inoljade muskler, jag ”skryter” om min kropp och därmed kanske skapat en felaktig bild av hur en kille ska se ut och vara.
Samtidigt är jag det andra också – tvivlet och osäkerheten och vissa dagar känner jag mig som en spenslig och tanig 18-årig utan självförtroende.

Viktigast av allt är att vi talar om det här.
Att den som har liknande tankar förstår att han eller hon inte är själv.
Och att det absolut inte är något fel på dem.
Vi tvivlar alla ibland.

Henrik Rydströms hela blogginlägg kan du läsa här.

Kommentera inlägget här: