mindfulnessmamma

En ny vecka är här....

Kategori: Barn och familjeliv



Dagarna liksom rullar på, rullar fram, en efter en. Jag tycker just nu att tiden går så rysligt fort. Det flyter på rätt så bra på alla fronter, även om det på vissa sätt är intensivt. Att ta en sak i taget och inte oroa sig för vad som komma skall, utan att vara i dagen, med det som sker just nu, är ett bra verktyg för att förebygga stress. I alla fall för mig. Fokusera på vad det är som sker just nu. Vad som ska göras nu och inom en snar framtid.

Att säga hej då till lilltösen på skolan på morgonen är inte helt lätt. Hon vill helst att jag ska stanna eller komma efter mig när jag går. En fot i den stora skolvärlden och den andra foten trevandes efter fast mark, utan att riktigt veta åt vilket håll den ska söka sig. Det är nog helt enkelt bara en fas, en fas vi måste igenom, hon och jag, vi tillsammans.

 

 

Kommentera inlägget här: