mindfulnessmamma

Nya smakupplevelser

Kategori: Ätbart


Idag har jag njutit av en underbar laxrätt till middag tillagad av moi! Till portionsbitarna lax serverades en mycket god mangosalsa. Väntade mig att detta skulle bli gott som tillbehör och jag fick verkligen rätt.

Mangosalsa

Finhacka 1 rödlök (är den stor, använd halva). Grovhacka 4 tomater och ½ kruka koriander. Blanda grönsaker och koriander med 200 mango (tinad), 1 msk olja och ½ tesked sambal oelek (kan uteslutas) till en salsa. Smaka av med salt och svartpeppar.

Förstora bild

Djupfryst mango i bitar användes i denna härliga mangosalsa. Tinar väldigt snabbt! Jag ställde fram små skålar med tomatbitar och mango till barnen. Två av barnen vid dagens middagsbord fullkomligen älskade mangon!





Till middagen provade vi på något nytt, nämligen matkorn. Gott tyckte jag, medan juniorerna nog föredrog riset.


KOMMENTARER:

  • marion säger:
    2011-10-20 | 22:40:03
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Vi åt samma här idag, så gott.

    Lustigt när du b3skrev hur du severade mango och tomat i små skålar, exakt så gjorde vi.:)

Kommentera inlägget här: