mindfulnessmamma

Montessori-inspiration

Kategori: Barn och familjeliv


Jag tycker den är så fin den här bilden på Maria Montessori!



Det blev en lång dag idag. Först visserligen en kort arbetsdag, ett tandläkarbesök och sedan hämtning av barnen. Åter tillbaka på jobbet igen under eftermiddagen för APT och därefter föräldramöte på skolan. Jag mellanlandade i personalrummet innan föräldramötet för att inta en middag helt allena. Faktiskt en skön andningspaus innan nästa hållplats.







Montessorimaterielet är fantastiska inom alla områden!

Åter har jag blivit påmind om hur mycket jag tycker om montessoripedagogiken. Att arbeta på en montessoriförskola och att ha de egna barnen på en montessoriskola är två saker jag verkligen trivs bra med. Barnen är så glada och inspirerade och verkar trivas så bra på sin arbetsplats. Att få chansen att blomma ut i sin egen takt och vara där de är oavsett ålder är helt fantastiskt. Kan och vill de-får de!




De två ord jag mest av allt har inom mig just nu, som är så viktiga att komma ihåg för alla oss som på något sätt möter barn i vår vardag är:

Följ barnet!

Kommentera inlägget här: