mindfulnessmamma

Luleå i nytt ljus

Kategori: Allmänt



"Den 21-30 oktober är du välkommen att uppleva Luleå i nytt ljus. Då arrangeras en ny festival under den mörkaste årstiden. 16 olika platser, byggnader, parker, torg, plank har ljussatts av olika ljussättare från när och fjärran."





Till exempel kan man se Norrbottens museums fasad på ett sätt du inte trodde var möjligt! En storbildsprojektion över hela fasaden pågår mellan 19-22 vardagar och 19-23 helger 3 gånger i timmen med start varje hel timme. Föreställningen är 10 minuter lång. Mellan föreställningarna räknar ett räkneverk ner till nästa föreställning.

De jag känner som varit och sett ljusshowen som lyser upp Luleå på ett annorlunda sätt berättar om att det är så fint och det måste ses! Ikväll ska jag och barnen åka in till stan för att beundra dessa installationer. När jag passerade Stadparken med bil i veckan fick jag en försmak av vad vi kommer att bjudas på och jag kan lova att det såg riktigt häftigt ut, bara det lilla jag såg.

Kameran får följa med ikväll så jag återkommer med lite bilder.


Kommentera inlägget här: