mindfulnessmamma

Fina värmande ord

Kategori: Må bra


Idag fick jag sådana fina värmande ord från en vän som hade läst min blogg och gårdagens inlägg "Kan man bli frisk från en ätstörning?"






Blir varm om hjärtat då jag läser din blogg..måste kännas underbart och hoppingivande att läsa då man tvivlar. Förstår verkligen inte varför man säger dom sakerna som du räknade upp, jag är inte nå bättre. Måste börja tänka på hur jag uttrycker mig då det ju faktiskt handlar om att njuta av livet. Kram vännen!


Det är ju precis vad jag hoppas också,
att sådant jag skriver och delar med mig av kan ge hopp till de som tvivlar.
Att myter som den att man aldrig blir riktigt frisk från en ätstörning kan trasas sönder och
omvandlas till någonting helt annat.
Och det är sant, det är så mycket som sägs utan att vara riktigt genomtänkt.
Sådant som sägs utan att människorna som säger det egentligen är riktigt
medvetna om vad de säger,
eller om att det de säger faktiskt kan påverka såväl de själva
som människor i omgivningen på ett mindre bra sätt.

..... då det ju faktiskt handlar om att njuta av livet.

Kommentera inlägget här: