mindfulnessmamma

Tacksamhet

Kategori: Allmänt


Idag är jag tacksam över att inte ha den där hemska plågsamma migränhuvudvärken som jag hade igår eftermiddag och kväll. Den kom liksom smygande på morgonen och ju längre dagen gick desto värre blev det. Oturligt nog hade jag inte med mig några migrän- eller huvudvärkstabletter till jobbet, men man lär sig av sina misstag.

Mamma och pappa hade hämtat barnen och var mina räddande änglar igår då de skjutsade dottern till träningen. Tisdagsträningarna krockar för barnen och far och son är tillsammans på träningarna alltid, tränare och spelare som de är i samma lag.  Jag kunde sova 1 timme innan det var dags att hämta hem henne. Tack till er-det hjälpte mig otroligt mycket!

Vilken lättnad att må bättre efter en sådan dag. Idag var jag klokare och mer förutseende också och hade med mig min migränmedicin och det har blivit en så mycket bättre dag. 

 












Det närmar sig adventstider och även december. 1 december är det dags att öppna första luckan i min tacksamhetskalender, precis som förra året.

Kommentera inlägget här: