mindfulnessmamma

Rekvisita till mina julkänslor

Kategori: Allmänt


Ja, jag behöver lite rekvisita till mina julkänslor, precis som Elin Gerda Wollin skrev på sin blogg tidigare den här månaden. Plötsligt är helgen här när första adventsljuset ska tändas. Tiden har liksom gått precis som vanligt, men utanför har naturen inte hängt med. Den är förberedd för vinter, men det är precis som att någonting håller fast vintern från att ta plats.

Jag är ingen vintermänniska uti fingerspetsarna och jag tycker inte om kyla.



Men nu vill jag ha vitt på marken. Jag vill höra knarret när jag går med vinterskorna längs gatorna. Jag vill kunna lägga mig ner platt på marken och titta upp i vinterhimlen och göra avtryck på marken, änglavingar som jag försöker ska försöka behålla så fina som möjligt när jag reser mig upp. Jag vill ha snö i träden och vita backar.

Adventsljusstakar och stjärnor i alla ära, men naturens rekvisita är vad jag önskar mig för att komma i julstämning.

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2011-11-26 | 22:58:56
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Man får slå igång lite julmusik, värma glögg, baka pepparkakor och låta bli att titta ut i det mörka. Kanske man kan få en gnutta julkänsla iaf?

    Svårare blir det ju förstås när man är utomhus :)

Kommentera inlägget här: