mindfulnessmamma

Montessori in my mind

Kategori: Barn och familjeliv


Åter på jobbet efter två hemmadagar för att kurera mig.

Efter första arbetspasset för dagen gjorde jag ett kort besök på skolan där mina barn går. Jag skulle gärna besöka dem oftare för det är en sådan fröjd att få vara med i deras klassrum. Idag besökte jag dottern sista timmen och det gick inte att ta miste på hur uppskattat det var!

 

Jag gick som hastigast över till sonen också som var i full färd med matematiken. Han är varit så sugen på att få visa mig sitt arbete han håller på med multiplikation och division. Det är så häftigt när ett barn blir riktigt uppslukad av någonting och det är han verkligen just nu av matematiken och främst multiplikation! Det är mycket matte-prat hemma hos oss nu under alla möjliga tider på dygnet.

Under eftermiddagen åkte jag tillbaka till jobbet för APT. Vi bjöds bland annat på Montessori-inspiration av en av våra erfarna pedagoger i huset. Hon visade oss bland annat detta fantastiska klipp.



Fantastiskt att se koncentrationen! Tydligt markerar barnet, stör mig inte!

Montessori is in my mind, en torsdagskväll i november och jag kan inte låta bli att förundras över hur mycket barn kan bara de får chansen.

"Hjälp mig att hjälpa mig själv"

Kommentera inlägget här: