mindfulnessmamma

Let's Bollywood

Kategori: Må bra


Ikväll trotsade jag trötthet och huvudvärk och begav mig iväg mot gymmet för en Bollywood dans-klass. Det var även förra veckan, men då hade jag inte möjlighet att gå. Det tog dock emot idag att ta sig iväg hemifrån, men nyfikenheten på Bollywood-dans har varit stor ganska länge.

Claudia Galli gjorde ett underbart Bollywood nummer i Let's Dance tillsammans med sin danspartner när hon var med 2010. Sådan glädje, sådan känsla! Själva dansen börjar 1:17 in i klippet.


 

Jag blir så glad av att se detta!

Efter 1 timme Bollywood var jag piggare, gladare och nästa huvudvärksfri! Tänk att man helt sonika kan dansa sig till så mycket ny energi och glädje! Tänk att man rent av kan dansa bort huvudvärk. Det var riktigt roligt och såväl kropp som knopp fick arbeta. Lite lurigt var det på sina ställen då fingerfärdigheten fick sig en utmaning utöver det vardagliga.

Får jag chansen fler gånger att dansa Bollywood kommer jag garanterat att ta den!
Kommentera inlägget här: