mindfulnessmamma

Let go-Bli fri från ditt kontrollbehov

Kategori: Mindfulnessmammans boktips


Skrev tidigare om Emma Pihl och kontrollbehov. Hon har skrivit en bok om att bli fri från sitt kontrollbehov, en bok som jag inte har läst, men som jag ändå vill berätta om. Jag vill gärna bekanta mig med den. Let go-det är en konst att kunna släppa saker och ting, att helt enkelt bara let go. Det är en konst, men också något vi lär oss behärska allt mer om vi tränar på det, precis som med så mycket annat.

Jag tycker detta är så bra: "Att ha fullständig kontroll är att kunna kontrollera vad du vill välja."

Titel: Let go-bli fri från ditt kontrollbehov
Författare: Emma Pihl


letgo

Emma Pihl
guidar dig med pedagogiska och tankeväckande övningar, illustrerande modeller och träffande exempel. Lösningen ligger i att bli vän med ditt kontrollbehov och ta makten över när, hur, vad och om du vill kontrollera. Att ha fullständig kontroll är att kunna kontrollera vad du vill välja. Boken tränar dig systematiskt att utveckla din kontrollbalans, lär dig att använda strategier för att medvetet välja och utmanar dig att förändra ditt kontrollbehov. Du kommer att upptäcka ett helt nytt sätt att leva, agera och fungera. Fritt, levande och lustfyllt!


Kommentera inlägget här: