mindfulnessmamma

Jag är en av de människor...

Kategori: Må bra


Jag är en av de människor gärna säger ja,
som emellanåt säger ja lite väl gärna.
Jag är en av de människor som har höga ambititoner,
oavsett vad jag åtar mig.
Jag är en av de människor som vill prestera bra,
oavsett vad jag ger mig in på.

Det är ingenting jag vill förändra.

Men jag är också en av de människor som då och då kommer på mig själv
med att ha sagt lite väl många ja,
när jag i själva verket hade behövt säga några nej, kanske eller jag ska fundera.
Jag är också en av de människor som måste stanna upp emellanåt,
se mig omkring, rita upp tydliga gränser,

för att kunna vara det bästa av mig.





Jag är en av de människor,
som emellanåt påminner mig om
att bra är bra nog,
att bra inte måste vara bäst
och att perfekt är just att vi är som vi är,
med bättre och sämre dagar.

KOMMENTARER:

  • Stina säger:
    2011-11-18 | 22:07:46

    Mycket kloka ord Jenny! Väl värda att tänka på lite nu o då! :)

  • Marion säger:
    2011-11-19 | 10:56:48
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Det kan ibland vara svårt att säga nej då man vill mycket, men man måste tänka innan man säger ja hela tiden.

    Att säga jag ska fundera var ett mycket bra tips, det tar jag med mig.

Kommentera inlägget här: