mindfulnessmamma

Vilken söndag...

Kategori: Barn och familjeliv


En söndag, en dag i sköna maj, med solsken utan alltför mycket spikade planer. Saker och ting att stå i på hemmafronten dock, såväl ute som inne.

Studsmattan är på plats, mannen byter däck på vår lilla röda skrutt, tvätt hängs ute och första torra tvätten för våren tas in från torkvindan. Jag sorterar vidare bland barnkläderna. Kompisbesök och lek. Ytterdörren står öppen och frisk och skön vårluft strömmar in.





Förmiddagen inleddes med Mulle-premiär för dottern! Tidigare har hon gått på Knyttet flera terminer tillsammans med mig, men nu är det dags för Mulle och då är det bara barnen och ledarna som är tillsammans. Hon verkade väldigt nöjd när jag hämtade henne och de hade pratat om allemansrätten förstod jag rätt snabbt.

Innan hämting från Mulle hann jag med både en promenad med en god vän och en joggingrunda! Det är en bra dag idag.

Kommentera inlägget här: