mindfulnessmamma

Vänskapen mellan barn

Kategori: Barn och familjeliv


Så ljuvligt vackert att beskåda vänskapen mellan barn.




Idag hämtade jag hem två förväntansfulla femåriga flickor, som mer eller mindre väntat hela utevistelsen på förskolan på att få åka hem tillsammans. Jag märker ju av en del av vad som händer och sker då jag själv jobbar på samma förskola som dottern går på, dock inte på samma avdelning.

Fram fick jag plocka sulkyvagnen från förrådet, för hur ska babyn annars kunna köras runt i en vagn? Bingosnurran har varit i full gång och jag har fått vila ögonen på en dockpromenad runt kvarteret. Vi har också haft den äran att få ha pirater på besök. Olyckligt nog hade de hamnat i vattnet, men som ni säkert förstår-slutet gott, allting gott!

Vilken förmån det är att få vara så mycket tillsammans med barn!

Kommentera inlägget här: