mindfulnessmamma

Om omtanke

Kategori: Må bra






Omtanke värmer så in i nordens mycket.

Oturligt nog blev jag sjuk just en helg när min man är bortrest, vilket kräver lite extra av mig själv än när jag är frisk. Orken tryter emellanåt och tålamodet är inte varje minut, såsom jag helst av allt önskar att det vore. Det är bara så det är när hälsan inte är som vanligt. Nu har det lyckligtvis börjat vända och jag känner att det går åt rätt håll.

Åter till den betydelsefull omtanken. Igår kom min svärmor med en matkasse från ICA fylld med saker vi behövde för dagen och en påse salt till mig. En för henne till synes liten sak betydde massor mig och värmde otroligt! Den fantastiska mors dags-kreationen som kom med bud på eftermiddagen piggade upp mig i all trötthet. Några ord från storebror på kvällen, "Bra jobbat med barnen" värmde också! Uppiggande och uppmuntrande. Barnen har gjort sitt för att pyssla om sin mamma, kommit med glas fyllda med Pro Viva när jag legat och vilat för att nämna något.  

Jag har redan hunnit få två telefonsamtal på morgonen fyllda med omtanke! Om några timmar kommer en vän förbi med några tabletter som hon tror kan vara bra för mig och min onda mage.

Massor av tack för all omtanke jag finns omgiven av!





Kommentera inlägget här: