mindfulnessmamma

En annorlunda "mors dag"...

Kategori: Barn och familjeliv


En mors dag med självaste mor i huset matt och hängig. Det är jag och barnen i helgen, men de har varit omtänksamma så jag har kunnat vila litegrann emellanåt och även levererat lite Pro Viva och Resorb till sängkanten.

Av dottern har jag fått ett långt egenhändigt tillverkat halsband, väldigt vackert! Sonen har gjort ett mors dags-kort till mig på bilden i skolan som han lyckats hålla hemligt för mig sedan i onsdags, trots att jag var med på just den bildlektionen. Egenhändigt gjorda presenter är ju så roligt att få!



Den här vackra kreationen kom till mig med blombud under eftermiddagen-vilken glad överraskning denna dag!

Min kära mor är också bortrest så henne har jag inte haft möjligheten att fira idag. Det får jag ta igen när hon är hemma igen.

Jag tycker Mors dag är en fin dag, en dag att pyssla om sin mamma lite extra. De som har invändningar mot dagar som denna, menar ofta att det inte ska behövas särskilda dagar för att uppmärksamma varandra.

Och nej-naturligtvis inte! Det ska inte behövas en Mors dag, Fars dag eller Alla hjärtans Dag för att vi vi ska måna om de vi håller av, men jag ser det som dagar när vi bryr oss om mor, far eller de vi älskar och bryr oss om lite, lite extra! För den skull är var dag inte desto mindre, dagar menade för omtanke, eller hur?

Kommentera inlägget här: