mindfulnessmamma

Dags att bli med cykelhjälm?

Kategori: Barn och familjeliv


Ja, det är nog dags att bli med cykelhjälm! Mina barn frågar mig med jämna mellanrum varför jag inte har någon cykelhjälm. Jag cyklar till jobbet/förskola/skola med lillasyster i barnsadeln och storebror cyklar själv. Givetvis har båda cykelhjälm, men inte jag. Varför egentligen? Det finns nog inget bra svar, för givetvis bör alla ha hjälm på sig när man cyklar.




I morse funderade jag högt ifall jag kanske skulle åka och köpa mig en idag efter jobbet. Sonen hörde det och tyckte att vi absolut ska cykla och köpa en på vägen hem. Det kan hända att det är just så det får bli.




Det finns snyggare varianter av cykelhjälmar, som mer ser ut som en snygg hatt än en cykelhjälm. Detta är en traditionell cykelhjälm med överdrag från märket Yakkay. Ganska snyggt, eller hur? Finns dock inga återförsäljare i min stad så jag får satsa på en mer traditionell hjälm.

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2011-05-10 | 13:31:33
    Bloggadress: http://sandrastur.blogspot.com

    Bra där!

    Jag har också skaffat en och ska nu bara komma ihåg att använda den också. Man går av vana hemifrån utan den. Innan jag köpte den tänkte jag på hur töntig jag skulle se ut. Nu efteråt tänker jag mer på hur smart jag är som har en! :)

  • annonym säger:
    2011-07-13 | 11:38:26
    Bloggadress: http://lind.travelblogg.se

    hej stina mitt barn är 2 år och har faktiskt den hatt hjälmen supper snygg vist vi har fåt byta kudarna i den men den är supper snygg

Kommentera inlägget här: