mindfulnessmamma

Att minimera stressen...

Kategori: Mindfulness


Ibland är jag inte alldeles världsbäst på att se till att jag har lagomt mycket i min tillvaro. Jag vet att jag till stor del kan påverka mitt liv, men ibland bara händer det. Plötsligt är det bara så mycket. I själva verket är jag den person som faktiskt sett till att det just är som det är.

Det är jag faktiskt kan välja. Välja och välja bort. Och kanske framför allt-välja hur jag ska hantera hur jag har det, alltså välja hur jag tar det. Kanske säga nej till något jag redan hunnit säga ja till. Bromsa in lite mjukt istället för att fortsätta köra i samma hastighet, eller kanske rent av trycka lite hårdare på gaspedalen.




Att ta kontakt med min andning när det känns som att det är mycket nu brukar vara framgångsrikt för att komma ner i varv.

Eller att gå långsamt istället för att rusa fram. Känna varje fotsteg, mindful walking. Känna kontakten med underlaget, kanske långsamt promenera utomhus utan egentligt mål. Känna dofter, lyssna in ljud.

Jag gjorde en klokt val denna morgon för att återfå känslan av lugn och ro. Nu ger jagm ig själv en stunds tystnad och en morgonpåtår. Det här blir en bra dag!
Kommentera inlägget här: