mindfulnessmamma

Rörelseglädje

Kategori: Allmänt


Träning är som bäst när det bara är så himla roligt att man inte ens tänker att man är och tränar. Idag var det dags för ett pass Afro Power Dance. Under de passen är jag bara ett med musiken, rytmerna, rörelserna, ja hela mig själv och min kropp.





Man ska träna det man tycker är roligt, konstaterade en kvinna jag träffade på gymmet idag. Hon hade varit på ett helt annat pass och vi växlade några ord om träning efter våra pass. Precis så tycker jag. Det ska vara roligt att träna. Rörelseglädjen är viktig för mig numera på ett helt annat sätt än tidigare. Jag har hittat igen lustfylldheten i att gå på olika träningspass.

Jag ska aldrig mer träna sådant jag inte verkligen känner lust och glädje inför. Jag ska våga prova allt det jag är nyfiken på. Jag verkar ha fastnat för barfotaträningen just nu. Afrikanska dansen, Afro-passen, Pilates... När jag har börjat vidga mina vyer mer, ser jag att egentligen finns det just inte några begränsningar.

Kommentera inlägget här: