mindfulnessmamma

Nybörjare i backen

Kategori: Barn och familjeliv



Nåja, inte helt och hållet, men relativt. Förra vintern gjorde jag mina första åk på slalomskidor någonsin. Båda barnen började åka förra vintern, så det vara ett bra läge att börja i samma veva.

Att vara helt nybörjare på någonting händer inte varje dag som vuxen. Det är nyttigt att prova på att vara det också och se att det går alldeles utmärkt att göra någonting nytt, även om man inte behärskar det från början.

Det har blivit en fantastiskt rolig fritidssysselsättning vi har tillsammans hela familjen. Det är en riktigt häftig känsla att lära sig någonting nytt som vuxen. Att börja åka slalom som vuxen har blivit att upptäcka en helt ny värld!



(http://www.fotoakuten.se/)

Förra vintern tog jag även mod till mig att sätta mig i en sådan här läskig uppfinning-sittliften! Med höjdrädsla och ett relativt stort kontrollbehov som följeslagare var det bara att ta tjuren vid hornen och ta befälet. Nu var det dags.

Jag satt ju där jag satt och även om jag tyckte det var hiskeligt läskigt och högt under första åkturen, fanns det inte annat vettigt att göra än att sitta still och vänta tills åkturen var över. Andra turen var betydligt bekvämare och denna vinter gruvar jag mig inte nämnvärt för första åkturen.

Kommentera inlägget här: