mindfulnessmamma

Lite måndagsreflektioner

Kategori: Allmänt


En sak i taget.
Här och nu.
Var sak har sin tid.
Var nöjd med det du hinner med istället för att se allt du har kvar att göra.
Ta det lugnt.

Måndagsord som hjälper mig när det känns som om det finns hur mycket att göra som helst.

Att känna efter vad jag behöver-verkligen lyssna till det och sedan göra vad jag kan för att jag ska få det känns bra.
Att ta befälet.
Göra något åt saken.

Idag har jag kontaktat en ny sjukgymnast för att kunna få möjlighet till bland annat akupunktur igen. Det har haft väldigt god effekt när jag har perioder av mycket huvudvärk.

Kära mamma och pappa kommer ikväll så att jag kan åka iväg och dansa! Jag är så glad att jag tog steget och anmälde mig till dansen i höstas. Lite pirr i magen i början-men det var det verkligen värt.

Våga!
Vad är väl lite pirr i magen jämfört mot vad vi kan få om vi trotsar det?

Kommentera inlägget här: