mindfulnessmamma

Lediga dagar på skidor...

Kategori: Mindfulness






Vi är hemma igen efter fyra härliga dagar på skidor i fina Kåbdalis. Fyra dagar tillsammans med fina familjen. Idag blev det åkning på förmiddagen, lunch och sedan hemfärd. Vi har haft sådan tur med vädret, soligt alla fyra dagar.

Det har varit fyra lediga dagar, fyra semesterdagar med riktig semester. Verklig ledighet. Det är skillnad på att vara ledig och vara ledig. Att ha semester och ha semester. Ledighet i bemärkelsen av att vara ledig från sitt arbete behöver nödvändigtvis inte innebära ledighet i bemärkelsen av verklig avkoppling.

Tankar kan upptas annat än det vi ägnar oss åt för stunden-även under våra lediga dagar. Här och nu och vara ett med det jag gör-det är ledighet för mig. Det har varit gott om sådana stunder under dessa fyra dagar.

Fyra dagar av mycket mindfulness.
Dagar av övande på att vara mindful, av att vara mindful i mitt görande precis som i mitt varande.
Träning i accepterandet av att tankar kan fara iväg.

På väggen i sovrummet i huset där vi bodde under veckan möttes jag av en tavla med dessa ord broderade i korsstygn:

"LYCKLIGA MÄNNISKOR
RÄKNAR INTE
FLYENDE MINUTER"

När jag upptäckte texten talade den direkt till mig. Såklart det där handlar om mindfulness.

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2011-03-19 | 10:25:32
    Bloggadress: http://sandrastur.blogspot.com

    det var verkligen mindfulness-ord!

    Inte räkna minuterna utan vara här och nu. Får nog skriva ner de där orden. :)



    Trevlig helg!

Kommentera inlägget här: