mindfulnessmamma

Bitar faller på plats...

Kategori: Allmänt


Beslut kan inte forceras fram. De måste få mogna. Tankar måste få klarna och oftast sköter de sig själv om vi inte försöker lägga oss i, streta, kämpa och försöka påskynda processen. Ibland måste tålmodigt vänta och låta svaren komma till oss. Inte att förglömma vikten av magkänslan, den är en god vägvisare i livet tycker jag.

Det har känts som om ett av mina pussel saknat några bitar. Några väsentliga bitar för helheten, för att motivet riktigt ska kunna synas. Det kom fram några helt andra bitar än de jag hade väntat mig, några helt andra nyanser av de kulörer jag letade efter. Men det ser ut att växa fram ett alldeles unikt motiv som kan upplevas och tolkas på många olika sätt.

Det är som det är och det som ska ske, det sker.

Ibland är det faktiskt inte svårare än så.

 

 

 

 

KOMMENTARER:

  • Petra säger:
    2011-03-30 | 12:46:56

    Que sera sera... whatever will be, will be - tänker jag osökt när jag läser ditt inlägg idag. Det som ska ske, det sker. Skön tanke. Underlättar. Gör det lättare. Avlastar. Ger skööön känsla i kroppen.

    Tänker

    Petra

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-03-30 | 21:41:13

    Tack Petra för ditt fina inlägg!

Kommentera inlägget här: