mindfulnessmamma

Skolavslutningsdag för hela slanten...

Kategori: Barn och familjeliv


.... blev det verkligen för mig! En kort stund innan jag skulle befinna mig på jobbet visade det sig att jag kunde ha semester idag, något som jag så gott som hade räknat bort. Det innebar att jag har haft möjligheten och glädjen att ha en helledig dag tillsammans med hela familjen! Jag är så tacksam över det.

Barnen var färdiga i god tid innan avfärd och hann till och med vara ute och leka en stund i det varma härliga vädret. Vi har haft utomlandsvärme hela dagen och fortfarande på kvällen visade termometern 29 grader. Idag har det varit vindstilla också så det har varit en tryckande värme i luften.

I år gick skolavslutning av stapeln i vår vackra domkyrka. Mycket glad över det! Den är så vacker och ståtlig i sig och att få lyssna till ljuvliga barnstämmor där är som pricken över i:et.



Somriga sånger framförda av barnen blandades med traditionella minst lika somriga psalmer. Jag behöver väl knappast säga att vackerheten nådde sin kulmen vid Den blomstertid. Högtiden avslutades med ännu mer sommarlovskänsla när barnen avslutade med fina sången Sommarlov.


En sommarfin lillasyster som var på plats vid storebrors skolavslutning.

Efter högtiden i kyrkan samlades delar av sonens klass i parken intill för en liten picknick.
 

Det kunde nog kännas svalkande bara att sitta intill fontänen och låta vattendropparna stänka på en.

Kommentera inlägget här: