mindfulnessmamma

Om min träning...

Kategori: Må bra





Nu när jag hittat tillbaka till rörelseglädjen och träningsglädjen händer det nu också att jag skriver om den. Jag har helt andra tankar om min träning än jag någonsin haft. Det finns inga måsten längre.

Min träning numera ska vara rolig! Träning, rörelse, motion kan vara rolig. Den kan vara kravlös och avkopplande. Avslappnande och en riktig källa till ny energi. Jag vill känna min friska kropps rörelser i nuet, hur den orkar mer än jag kan kanske trott, hur jag orkar.

Jag kan nu till och med intyga att det är möjligt att gå på gymmet, springa på löpbandet, gå på olika pass utan att gå dit av anledningen att förbränna kalorier, utan att ha fokus på hur kroppen ser ut, utan måsten och borden, utan bara för att man vill och tycker det är roligt.

Så trodde jag inte alls att det förhöll sig. Så trodde jag inte att det kunde vara. Men jag är den första att backa och säga att jag faktiskt hade fel.



KOMMENTARER:

  • Ida säger:
    2011-06-27 | 14:01:52
    Bloggadress: http://anyway.bloggsida.se/

    Att träna är kul , speciellt om man inte känner sig tvingad utan tar det när man själv vill! :)

Kommentera inlägget här: