mindfulnessmamma

Om att tycka om sig själv...

Kategori: Må bra


”Remove those “I want you to like me” stickers from your forehead and
instead, place them where they truly will do the most good – on your mirror!”

- Susan Jeffers

”Flytta lapparna du har i pannan som det står ”Tyck om mig” på. Sätt dem istället på ett ställ där de verkligen gör nytta – din spegel!”


Jag läste dessa ord på TankeGlad och visste på en gång att de här orden vill jag dela med mig av! Tankeglad är en blogg där citat från olika personer följs av reflektioner. Jag har också känt så som Tankeglad beskriver det: "Den viktigaste person att tycka om är just dig själv. Detta anses ju av många som egoistisk och jag får erkänna att jag också har tänkt så. Det är lättare att hitta egenskaper hos sig själv som man inte tycker om än och framförallt är det lättare att prata om dem."

Men i själva verket är det ju inte egostiskt alls att värna om sig själv och att tycka om sig själv! Det är oerhört viktigt och klokt att prioritera sig själv, att värna om sitt eget mående. Först när vi riktigt tar hand om oss själva kan vi ge av oss själva fullt ut till andra, eller hur?


Kommentera inlägget här: