mindfulnessmamma

En gåvornas dag...

Kategori: Må bra




I eftermiddag knackade det på dörren och när jag öppnade stod min fina mamma där! Jag blev så glad, så glad. Spontana besök av mamma kan aldrig bli fel. Hon hade köpt en present till mig då jag har "examen" imorgon. Jag går alltså på semester. Den här vackra sommarväskan av Ulrica Hydman-Vallien hade hon med sig till mig. Vilken glad överraskning. Tack snälla mamma!

Tidigare på dagen hade jag besökt på jobbet av en mamma och hennes son, som kom förbi med en present till mig som tack för de två år jag varit fröken åt sonen. Imorgon är min sista dag som fröken på den avdelningen och när jag kommer tillbaka i augusti är jag fröken på en annan avdelning. Det blev kramar från både liten och stor. Inte utan att det kändes bakom ögonlocken. Jag blev mycket, mycket glad över det vackra hjärtat jag fick av dem!

Två vackra gåvor på en och samma dag-det värmer! Med presenter värmer tanken bakom som allra mest och såklart att människor ger av sin tid. Ger av sin tid att komma och uppvakta en på en alldeles särskild dag eller som idag se till att komma för att träffa just mig, för att lämna något. Tiden, den tiden... den ska vi vara generös med gentemot varandra.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: