mindfulnessmamma

Efter regn kommer solsken...

Kategori: Barn och familjeliv


Det är bara det regnet har inte viljat lämna oss än. Jag fick några ord som en kommentar på bloggen idag, som en påminnelse om att solen faktiskt alltid finns där.

"Solen är där hela tiden, någonstans bakom molnen, bara väntandes på att komma fram igen. Och tills dess njuter jag av ljudet av regnet som smattrar mot fönstret, fullkomligt sövande!"

Det var poesi, de där orden tycker jag!

Idag åkte jag och barnen och hälsade på en god vän och hennes två barn. Det blev en massa lek, mammaprat och det godaste kaffe jag druckit på länge och så världens godaste fika, alla kategorier tror jag bestämt...



.... nämligen chokladbollar! Så enkelt att göra och ändå så gott!



Kunde inte låta bli att ta en bild på den underbara kudden som pryder deras fåtölj! Jag älskar ord... ingen nyhet visserligen. Ord i böcker, ord i inredning... LOVE ME A LITTLE. Så ärligt, naket och rakt på något vis. Och jag tycker att just de orden handlar så mycket om att vara människa.

KOMMENTARER:

  • Lotta säger:
    2011-06-21 | 16:28:00

    Så fint skrivet om vår lilla kudde Jenny <3 Barnen var överlyckliga över att ha någon att baka chokladbollar till denna regniga dag. Att det dessutom var den som vi vet uppskattar de där bollarna allra mest, som skulle komma på besök gjorde ju inte det hela sämre! :-)Kul att du gick igång på den där ommöbleringsidén vi pratade om. Ser med spänning fram emot att kika på resultatet så småningom. Vitt, kan man aldrig få för mycket av om du frågar mig! Kramen!

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-06-21 | 19:24:57

    Tack gulliga du Lotta!

Kommentera inlägget här: