mindfulnessmamma

Aftonbladets Wellness...

Kategori: Må bra


Aftonbladet har en tid lyft fram sin nya tidning Wellness och bara framsidorna på tidningarna har väckt en hel del tankar hos mig. Det här juninumrets framsida:




Så här skriver de på sin hemsida om nyaste numret av tidningen:

"Missa inte nya numret av Wellness - ute idag! Fullproppad med allt du behöver för att må som bäst i Juni."

Det du alltså behöver för att må som bäst i juni är bland annat alltså att bikinikropp och det är nu! Du får också reda på att du faktiskt hinner få platt mage, tonade armar och tajt rumpa. "Jo, du hinner" betonas på tidningens framsida. Att du utöver detta behöver trolla fram sexiga ben på bara 2 veckor för att må som bäst i juni får du också veta. I juninumret får du alltså veta att du minsann hinner få till en bikinikropp lagomt till sommaren-som är nu...

En bikinikropp, vad är då det? Enligt tidningen Wellness är det alltså bland annat platt mage, tonade armar och tajt rumpa.

Jag blir så trött på att det fortsätter år efter år...

Vi har alla våra bikinikroppar. Vi är som vi är. Mår vi bra och trivs med oss själva och med livet är det så himla bra det och det är väl dit ska sträva. Om sedan magen är platt och armarna tonade, vad gör egentligen då det om vi för övrigt inte mår bra?

Jag hoppas alla kvinnor oavsett kroppsform bortser från sådana här pådyvlingar om vad vi behöver för att må bra och stolta tar på sig bikini eller baddräkt i sommar och kommer ihåg att vi alla har bikinikroppar värda att njuta av den sköna sommarsolen!



Majnumret uppmanade dig att tappa inte bara en, utan två storlekar...

Jag behöver väl knappast tillägga att jag inte anser att den här tidningen är fullproppad med allt vi behöver för att må som bäst.

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2011-06-23 | 22:35:35

    Sant, sant. Tråkigt att de kallar tidningen för Wellness - rimmar dåligt med uppmaningarna på framsidorna!

  • Magdalena säger:
    2011-06-25 | 10:09:10

    Så sant!!

    Håller helt klart med dig. Tycker det är tragiskt att folk inte får se ut som dem ser ut. Nej är du rund om magen, ja då kommer frågan: Är du gravid?

    Bara för att man inte är pursmal...Jag är ingen magerskrika, jag kanske ser gravid ut, men jag är jag och som sagt alla ser vi olika ut, tänk om alla skulle se likadan ut? Vad trist det skulle vara.

Kommentera inlägget här: