mindfulnessmamma

Semesternjutning...

Kategori: Må bra


... ja, det är vad jag håller på med dessa dagar! Jag funderar inte desto mer över hur mycket av semestern som gått och hur länge det är tills jag börjar jobba igen. Jag uppskattar dessa lediga dagar så otroligt mycket!

Carpe Diem används titt som tätt, men att just fånga dagen är väl mycket vad det handlar om för att känna den här semesternjutningen? Att fånga dagen, stunden, nuet. Det kommer alltid ett efter semestern, så länge vi förvärvsarbetar. Det är fakta. Det är bara så det är. Antingen kan man välja att njuta av semestern och dagarna som är eller att fokusera på arbetsveckorna som kommer under hösten?

Det är en konst att verkligen fånga nuet. Jag har själv tänkt så mycket på sedan, men har också blivit mycket bättre på att vara i nuet. Just därför vet jag med mig, att den här konsten, den kan vi öva upp.




Idag har vi haft en fullkomligen strålande dag på Klubbviken i Luleå Skärgård! Vi åkte ut med båten före kl 9 och var åter i stan omkring 15.30. Idag tog jag mig mitt första dopp i älven för sommaren och det var uppfriskande härligt! Picknick hade vi med oss, men lunchen intog vi på restaurangen. Jag åt en mycket god Caesarsallad!

Barnen roade sig i sand och vatten och hade stor glädje av Sommarkyrkans alla aktiviteter! Det var inte utan att jag gäspade en aning i båten hem, men efter lite peppning tog jag mig iväg på Zumba och var genast så mycket piggare efter det!



KOMMENTARER:

  • Smsa Låna säger:
    2011-07-19 | 03:04:14
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

    Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

Kommentera inlägget här: