mindfulnessmamma

Semester är inte bara lediga dagar...

Kategori: Må bra








.... utan en känsla av avkoppling.
En känsla av återhämtning, av rekreation.

Semesterdagar är lediga dagar, men inte nödvändigtvis dagar då man känner sig ledig, då man känner sig fri. De här semesterveckorna är en tid när jag känner mig verkligen fri. Det finns ingen stress. Det finns bara frid.

Jag är inne på min fjärde sommarlediga vecka av sex och igår fick jag tänka till om det är den tredje eller den fjärde veckan av semestern jag är inne på nu. Då om någon gång har såväl kropp som knopp tagit semester.



KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-07-13 | 23:36:40
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Ja det är verkligen härligt att komma in i den där semesterlunken och bara ta dagen som den kommer. Underbart!

    Kanske man uppskattar den förmågan som bäst när det inte alltid varit självklart att leva så?

    Kram

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-07-13 | 23:47:38

    Marion, tack för din kommentar. Så sant, så sant! Underbart är bara förnamnet. Och du har nog helt klart en poäng i det sista du skriver.

Kommentera inlägget här: