mindfulnessmamma

Fler ord från ett kollegieblock...

Kategori: Tänkvärda ord



I det där kollegieblocket i A5-format med spiralpärm har jag samlat en hel del ord...




Längst upp på en sida har jag skrivit dessa ord, omsorgsfullt inramade:

"Det finns mycket i världen för oss alla
-om vi bara har ögon att se det."


Lite nedanför har jag skrivit Här & Nu.
Det är vad det handlar om, tänker jag, för att vi ska se allt som finns i världen för oss,
just för mig, just för dig.
Det handlar om mindfulness. Här & Nu, i kropp och tankar.
Att vi verkligen tittar, ser oss omkring, att vi faktiskt inte bara tittar utan också verkligen ser.

Sedan har jag noterat:

"Var rädd om din originalitet."

Och därefter:

"Uppskatta det lilla i livet
så upptäcker du det stora."

Det är ungefär så här det fungerar för mig i mina olika anteckningsblock. Jag kommer över ord som jag bara måste skriva ner. Om jag hör något som jag vill ta med mig vidare i livet, då skriver jag ner det. Som jag skrivit förut, jag är en ordsamlare.

Kommentera inlägget här: