mindfulnessmamma

En finfin dag idag

Kategori: Barn och familjeliv



Lunch med barnen på stan. Lunchbuffé på kinarestaurang. Som extra bonus för barnen finns det kulglass att hämta efter maten på just den här restaurangen. Jag tycker det är så trevligt att gå med dem på restaurang.





Den här bilden med text tycker jag så mycket om! Och visst ligger det mycket i det. Vi kan påverka väldigt mycket hur vi vill att dagen ska bli.

Efter lunchen fortsatte vi med en runda på stan med lite rea-fynd och inköp av presenter. Dottern hittade sig också en gympapåse inför skolstarten som hon blev störtförälskad i-rosa med Barbie-motiv och glittriga hjärtan.

Som så ofta när det ska inhandlas presenter hamnar vi på Hafva. Hafva finns i såväl fysisk- som internetbutik.



Vi hittade bland annat detta pedagogiska pussel om kroppen. Lärorikt och samtidigt väldigt fint! Larsen har tillverkat en hel del mycket fina pussel.




Till en nyfödd valde sonen ut dessa bokstäver. Kanske inte helt oväntat valde han den blåmetallic varianten till nyfödde Ture.




En ljuvlig cupcakeburk som vi fyllde med godis blev en mycket uppskattad present till en nybliven 8-åring kan jag lova! De är så fina och har ett praktisk snäpplock.

Jag är så glad att Hafva finns i min stad!

KOMMENTARER:

  • susanne säger:
    2012-03-26 | 22:56:19

    hej.jag har en liten fråga vart köpte du rosa gympapåse med Barbie-motiv och glittriga hjärtan.



    min dotter skulle älska den



    m.v.h. susanne

Kommentera inlägget här: