mindfulnessmamma

Att jag skulle bli med husvagn....

Kategori: Må bra


... hade jag aldrig trott skulle ske, om jag fått frågan för några år sedan!




Den här är vår och nu står den parkerad utanför vårt hem. Spännande att dra hem den, i synnerhet för barnen. Minstingen hade full koll på att den var med och konstaterade när vi begett oss ut på vägarna att husvagnen följer efter.

Husvagnen följde efter och nu står den här. Nu är den en del av vårt liv och till hösten flyttar den till Kåbdalis där den ska få vara vår extra vinterbostad. Jag kan faktiskt redan nu, i slutet på juli, se fram emot nästa skidsäsong. Om någon hade frågat mig för fem år sedan om jag skulle börja slalom, hade jag troligen sagt nej.

Förra året provade jag åka slalom för första gången. För första gången någonsin. Ever. Riktigt häftigt att lära sig nya saker som vuxen, att börja upptäckandet av en helt ny värld.

Minst lika häftigt är, att man aldrig riktigt vet hur saker och ting kommer att bli. Om man bara inte stänger för vägarna i olika riktningar med stenblock och vägspärrar så kan man mycket väl ändra kurs, när som helst i livet.

Kommentera inlägget här: