mindfulnessmamma

Vi har svaren inuti oss själva...

Kategori: Allmänt


Vi vet allt som oftast vad vi ska göra, vad vi bör göra, hur vi bör välja-om vi bara lyssnar till och litar på oss själva. Den omtalade magkänslan är mer betydelsefull och talande än jag tror många låter den vara.

Oftast tror jag att vi vet hur det förhåller sig om vi går på magkänslan och inte låter en massa föreställningar om hur det eventuellet bör vara få kliva fram och beblanda sig med vår inre röst som faktiskt kan tala om allt vi behöver veta. Allt som oftast. 


(En uppmaning av Caspar David Friedric, en av romatikens främsta landskapsmålare)

Idag hade jag planerat Pilates efter middagen, men det bestämde jag mig för att hoppa över. Magkänslan. Den har alltid sina skäl till att den säger det den gör. Jag kunde handla i lugn och ro, äta middag med familjen i lugn och ro, få en hel del gjort här hemma. Bara vara. Ligga nerkrupen bredvid en liten och läsa, småprata och skratta.

Det finns alltid tankar som kommer och går. Föreställningar om hur det ska vara och vad man borde göra kan dyka upp. Tankar kan komma och tala om att vi har valt fel, att vi borde ha gjort på ett annat sätt.

Men magskänslan, den är mycket pålitligare än dessa tankar och föreställningar. När vi innerst inne vet-då är det också så det är.



Kommentera inlägget här: