mindfulnessmamma

Tankar kring mitt bloggande...

Kategori: Allmänt


Så roligt det är kika in på bloggen och se att så många kända och okända människor kikat in på den och läst vad jag skrivit. Extra roligt med omtycka inlägg och lämnade kommentarer. Kom i kontakt med en annan kvinnas blogg idag, tack vare att hon läst min blogg och kommenterat ett av mina inlägg. Det ena ger det andra även i bloggandets värld.

Bloggandet har gett mitt skrivande ett uppsving. Orden strömmar ur mig igen, det bubblar ord som bara måste ut. De vill ut. Nästan färdiga inlägg dyker upp i huvudet innan läggdags. Jag kan vakna en morgon och veta vad jag ska skriva om, ett ämne som jag funderat på och då under natten har inlägget förberetts.

Skrivandet har följt med mig mer eller mindre sedan ungefär 10-års ålder. En ständig följeslagare och en kär vär. Bloggandet har faktiskt återigen tänt gnistan som behövs för att jag ska plocka fram vilande skrivarprojekt från byrålådan.

Kommentera inlägget här: