mindfulnessmamma

Minfulnessmammans blogg

Kategori: Allmänt







2010 var året då bloggen Mindfulnessmamma föddes. Att skriva har varit som att andas för mig, länge länge. Jag har kvar sådant jag skrivit ända från skrivandet verkligen tog fart och därefter dröjde sig kvar. Omkring 10 år var jag när jag regelbundet började skriva, inte för att jag måste till någon skoluppgift eller så, utan för att jag ville. På något sätt har jag ett drivkraft inom mig som oavsett vad som händer, oavsett om jag haft en paus i skrivandet, alltid fört mig tillbaka till skrivandet.

Jag tror att en del människor kort och gott är skrivande.
Och jag är en skrivande människa.



Jag hade funderat en del på att starta en blogg och efter en del funderande gjorde jag det, registrerade mig på blogg.se och namnet på bloggen kom helt av sig självt. Inget funderande kring det egentligen, utan namnet dök upp i mitt huvud och kändes som att det såklart var så bloggen skulle heta.

Dagen före det första adventljuset skulle tändas 2010 publicerades en artikel om mig och familjen i Norrbottens Kuriren. Den kan du läsa här. Där kan man också se det klipp som sändes i 24Norrbotten ungefär samtidigt. Stort tack till alla duktiga som var med och gjorde reportagen, särskilt till Birgitta Wiik Lindvall, som intervjuade.

Bloggen har kommit för att stanna, tror jag. Jag tänkte att jag skulle prova och se om bloggande kunde vara något för mig. Hittills tycker jag att det är väldigt roligt.

Tack till alla som läser!




Kommentera inlägget här: