mindfulnessmamma

Mer lördagslyx....

Kategori: Mindfulness



Det är precis som att jag tittar upp högt upp mot skyn och ner mot mig kommer lördagslyx och ännu mera lördagslyx. Lyxet i vår vardag finns där allt som oftast, men vi behöver bli medvetna om det. Öppna ögonen, inte bara titta utan verkligen se oss omkring och se, se allt vad som finns. Sedan gäller det att fånga det som är på väg att komma till os.

Ju mer jag uppmärksammar saker i mitt liv och ser det positiva i det som faktiskt finns och det som sker, desto lättare ser jag saker att vara tacksam över och desto lättare ser jag saker som lyx i vardagen. Det ter sig som att sakerna jag är tacksam hela tiden blir fler och fler och som att glädjeämnena, det som förgyller livet, hela tiden hela tiden blir fler och fler.

Det vi fokuserar på får vi mer av. Det stämmer många gånger.





Försök att hitta något varje dag du är tacksam över.
Tacksamhet får i alla fall mig att må gott.


Kommentera inlägget här: