mindfulnessmamma

Fredagsfika

Kategori: Allmänt



Idag är det jag som står för fredagsfikat på jobbet. Vi turas om att baka till fredagarna. Vi är många som är med på detta och sedan samlar vi recepten i en receptpärm så att alla kan ta del av varandras recept.




Jag bjuder på Leilas kladdkakemuffins. Det speciella med dem är att man smälter rikligt med mörk choklad med hög kakaohalt över vattenbad och blandar sedan ner härligheten i smeten. Vispad grädde serveras till muffinsen idag.

Lycka är att fredagsfika med arbetskamraterna! Det innebär gemenskap förutom att det också är gott. Tiden där allting gott var som förbjuden frukt för mig är förbi. Nya världar öppnar sig när jag inser att en hel massa saker jag intalat mig inte är för mig, är högst tillåtet även för mig.

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2011-01-28 | 15:22:07





    Härligt att läsa din kloka ord om att du unnar dig.

    Stor kram

  • Nils Åström säger:
    2011-01-31 | 23:53:21

    Fika med arbetskamratern är bra för stämningen på jobbet också.

  • Lovisa säger:
    2011-02-20 | 11:31:52
    Bloggadress: http://petit-handsewn.se

    fin bild ;)

Kommentera inlägget här: