mindfulnessmamma

Dagens vardagslyx...och Good enough.

Kategori: Allmänt



Dagens





var kvällen Pilates-pass. Helt underbart!

Jag övervägde hur jag skulle göra, om jag skulle åka iväg och gå på Pilates som jag varit sugen på länge eller vara hemma och fortsätta med städandet och iordningsställandet av dotterns rum. Jag skulle ju kunna hinna så mycket om jag fortsatte direkt efter middagen och tänk så skönt det vore att åtminstone nästan bli klar idag! Jag funderade kring vad jag skulle kunna hinna på den tiden jag var borta på kvällen.

Samla ihop dig.
Är det vad du vill egentligen, innerst inne, frågade min man när jag övervägde om jag skulle stanna hemma?

Det var det där med balans.
När jag blickar ut över flickrummet ikväll kan jag se så stor skillnad det är jämfört med innan jag åkte till jobbet i morse. Jag har faktiskt hunnit ganska mycket och det jag hunnit idag är good enough. Det är bra.
Jag är glad att jag gav mig själv Dagens Vardagslyx!

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2011-01-12 | 16:20:26
    Bloggadress: http://annanjohanna.blogspot.com

    den boken står ännu oläst i min bokhylla. har inte tagit mig an den ännu, men den innehåller säkerligen många tänkvärda påståenden.

    att stanna upp, se vad man har åstadkommit hittills istället för vad man ännu inte gjort, och ge sig en klapp på axeln för det är ett av de viktigaste må bra-tips man kan använda sig själv av. det finns alltid saker att vara nöjd över, bara man tillåter sig att se dem!

    kram

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-01-12 | 19:42:03

    Tack för dina ord Johanna! Det finns mkt bra i den boken-men det jag bär med mig numera är titeln, som ett "Good Enough"-tänk. Det är bra ord att påminna sig om när alla måsten och borden pockar på eller när tankarna säger att man kan bättre och att det som gjorts inte är nog bra.

Kommentera inlägget här: