mindfulnessmamma

Är du snäll med dig själv?

Kategori: Mindfulness


Vi kommer långt med vänlighet mot oss själva och mot andra. Ibland kan jag tycka att det förstnämda glöms bort, trots att de två verkligen går hand i hand. Om vi bara fokuserar på vänligheten mot andra tappar de där händerna som går tillsammans taget. Det blir en glepa mellan dem, ett glapp, ett mellanrum som bara blir större och större.

Vi tjänar ingenting på att vara hårda mot oss själva, att skuldbelägga och att döma. Att inta ett accepterande förhållningssätt även mot oss själva lönar sig på kort och lång sikt. Det är som det är.

Ibland orkar vi inte som vi önskar. Ibland går allt som på räls-men ibland inte. Det är också okej. Så måste det få vara. Även för dig och för mig.

Jag vill dela med mig av orden som jag läste idag på Mindfulnesscenters sida på Facebook. Något vi alla mår bra av att bära med oss i vår vardag. 


"Är du snäll med dig själv?
 Ofta är vi mindre snälla med oss själva än med andra!
Ett första förslag för att bli snällare med dig själv: lägg märke till hur du talar till dig själv.
Om du har negativa tankar,
fundera på om du skulle säga samma sak till en god vän.
Se vad som händer!
Vi blir bra på det vi tränar dagligen,
är vi snälla med oss själva blir vi bra på det…"







Kommentera inlägget här: