mindfulnessmamma

Undra sa flunda...?

Kategori: Ätbart



Matsedeln för vecka 9 är komponerad och återigen körde jag fast när jag kom till fisken...



Vart tar inspirationen och nytänkandet vägen när jag ska planera in fiskrätter till veckans middagar?

Jag tycker inte heller att jag stöter på lika mycket nya roliga fiskrecept som andra recept.

Att somliga familjemedlemmar inte ens i närheten hurrar högt och studsar runt av glädje när det blir fisk till middag gör det hela till en ännu större utmaning.

Dela med er av era favoritfiskrecept om ni vill! Alla tips mottages tacksamt!


KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2011-02-27 | 18:14:26

    Här är en rätt som jag fått ungarna att äta massor av

    :-)

    Lax- blanda ihop creme fraiche, hackade kokta ägg, massor av dill, citron och salt och peppar. Täck över laxen och in i ugnen 15-20min. Servera med pressad potatis.



    en annan hit är denna;

    Stek tärnad potatis på medelvärme i ca10min, blanda sen i tärnade äpplen och sist tärnad lax. Man kan ha i purjo, det gillar vi vuxna, men mina barn gillar det ej.

    Servera med 1 burk creme fraiche som du blandar med 1-2tsk curry och en nypa socker, lite salt och pappar. Mums! :-)



    återkommer om jag kommer på fler rexept vi gillar. :-)

  • Heidi säger:
    2011-02-27 | 18:41:59

    Lax och spenat pastasås:

    Lök

    Lax

    Bladspenat (tinad)

    Creme fraiche

    Citronsaft

    salt & peppar



    Stek lök, släng i laxen (skuren i 2x2 kuber, salta peppra, stek en stund innan du sätter i creme fraiche, blandar i den tinade bladspenaten samt klämmer i citronsaften... Låt småputtra en stund...Klart! =)

Kommentera inlägget här: