mindfulnessmamma

Reflektioner från morgonbussen...

Kategori: Mindfulness


Övriga familjen är ledig idag och ska till skidbacken. Vår skruttbil strejkar så för mig fick det bli buss till jobbet. Så smidigt det är egentligen.

Vilken härlig morgonluft som mötte mig när gick ut och mot bussen. Med en lätthet tog jag mig till busskuren, i god tid. Efter en stund dök det upp en tjej som jag träffat hos en vän en gång tidigare. Vi surrade om ditten och datten och även under bussresan.

När hon klev av plockade jag fram min pocketbok ur handväskan, läste några rader, men lade snabbt undan boken.

Nej, jag ville inte resa in i bokens värld. Jag ville vara där och då, i bussen, bland människorna, se omgivningen, vara i mitt sittande, i mitt varande, med min andning, med mig själv.




Tänk vilken möjlighet vi har när vi sitter på bussen på väg mot vårt mål, att bara vara med oss själva-träna att vara mindful.

Kommentera inlägget här: